Samorządy terytorialne szukając pomysłu na wyróżnienie regionu lub obszaru często sięgają po potencjał, jaki posiada żywność i kultura ludowa. W ten sposób tworzą ofertę skierowaną do klientów szukających sprawdzonych wzorców i metod produkcji zbliżających konsumenta do natury.
Mogą być to zarówno produkty spożywcze, jak i wytwory rzemiosła. Pozwala to na podkreślenie cech przyciągających potencjalnych inwestorów i zwiększające szanse rozwoju mieszkańców.
Użycie tradycji regionu na potrzeby wydarzeń i targów
Czerpiąc z dorobku historii regionu w szybki sposób można stworzyć spójną wizję na potrzeby wydarzeń związanych z targami turystycznymi lub wystawami regionalnymi. Oprócz opisów charakterystyki przyrody prezentowanego obszaru dla odwiedzających stoisko można przygotować wyroby regionalne. Taka kompleksowa obsługa pozwala na łatwiejsze przekazywanie informacji i nawiązywanie dobrych relacji z potencjalnymi inwestorami i turystami. Jeżeli są to dodatkowo wyroby naturalne łatwo zbudować obraz regionu dokładającego wszelkich starań, aby chronić przyrodę. W ten sposób można rozwijać infrastrukturę zarówno turystyczną, jak i uzdrowiskową.
Centra rozwoju regionalnego generujące większy popyt na ryku lokalnym
Przy planowaniu takiej koncepcji promocja warto zadbać o to, aby powstała siec połączeń pomiędzy producentami a wytwórcami. W ten sposób produkty regionalne będą silną marką, która będzie mogła być sprzedawana z korzyścią dla wszystkich uczestników takiego rynku. W ten sposób również wypracowane zostaną szybciej standardy wpływające na końcową jakość produktu. Rynek lokalny sam będzie wywierał nacisk na kierunki szkolenia oraz rodzaje produkcji, jaka powinna być rozwijana. Dobrze, kiedy dodatkowo wsparcie samorządu powoduje dofinansowanie promocji marek lokalnych lub organizacji.
Dobrym przykładem takiego działania lokalnego są oscypki. Produkt posiada określony skład i proces produkcji. W ten sposób jest chroniony prawem i może być produkowany w określonym miejscu. Takie wsparcie promocyjne pozwala na uzyskanie lepszej ceny oraz lepsze rozpoznawanie marki przez klientów i odbiorców. W taki sposób można tworzyć strategię promocyjną wyrobu i oddziaływać na produkcję wyrobów regionalnych.