Każdego dnia spotykamy się z nieliczoną wręcz ilością reklam i innych form marketingu oraz promocji. W równym stopniu dotyczy to praktycznie każdej z branż, w której występuje konkurencja pomiędzy poszczególnymi oferentami i starają się oni przekonać konsumentów lub kontrahentów biznesowych do oferowanych przez siebie towarów i usług. Dotyczy to zwłaszcza tych sektorów i obszarów, które – z różnych względów, chociażby z uwagi na wzmożone zainteresowanie wywołane oddziaływaniem mediów i środków masowego przekazu – dynamicznie się rozwijają oraz pojawiają się na nich coraz to nowsze podmioty specjalizujące się w określonych czynnościach.
Z dokładnie taką też sytuacją mamy do czynienia wśród dietetyków online. Moda na zdrowy tryb życia oraz rosnąca z roku na rok popularność zdrowego odżywiania, a także coraz to większa świadomość społeczeństwa w zakresie negatywnych skutków dla zdrowia, jakie niesie ze sobą korzystanie z przetworzonej i niezdrowej żywności, uczyniły branżę dietetyki jedną z intensywniej rozwijających się w kraju. Coraz większa liczba konsumentów zaczyna bowiem sięgać po usługi z nią związane, poszukując sposobów na poprawę jakości swojego życia oraz na utrzymanie organizmu w jak najlepszej formie fizycznej i psychicznej.
Jedną z najczęściej wybieranych usług, po którą sięgają osoby w różnym wieku oraz o różnym profilu, są usługi świadczone przez dietetyków online oraz dietetyków działających w stacjonarnych punktach i gabinetach. Polegają one w głównej mierze na świadczeniu porad związanych z opracowaniem optymalnej dla danej osoby diety oraz wykluczeniem z jej jadłospisu tych wszystkich produktów, które negatywnie oddziaływać mogą na zdrowie i komfort funkcjonowania.
Wbrew jednak temu, co mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka, przygotowanie indywidualnej, zbilansowanej diety specjalnie na potrzeby określonego klienta nie jest rzeczą prostą. W procesie tym należy uwzględnić wiele czynników i informacji, które uzyskane zostaną uprzednio podczas szczegółowego wywiadu przeprowadzanego z pacjentem. W szczególności dotyczyć on będzie takich kwestii jak dotychczasowy sposób odżywiania, posiadane problemy zdrowotne oraz związane z tym ograniczenia, a także – zamierzone cele, jakie stawia sobie dana osoba. Oczywistym pozostaje bowiem stwierdzenie, że także od oczekiwań samego pacjenta zależeć będzie rodzaj zastosowanej diety. Dietetyk powinien też uzyskać informacje dotyczące aktualnych badań osoby chcącej otrzymać dietę, a także ewentualnych alergenów oraz produktów spożywczych, które nie są dobrze tolerowane przez jej organizm. Przydatne jest też uzyskanie informacji na temat preferencji kulinarnych, dzięki czemu opracowana dieta nie będzie wiązać się z nadmiernymi wyrzeczeniami oraz nie będzie zawierać produktów nielubianych przez zamawiającego.
Opisane wyżej czynności wykonać może dietetyk online za pomocą komunikowania się na odległość. Nie zawsze bowiem konieczna jest osobista styczność z osobą, dla której przygotowuje się plan dietetyczny. Przy wyborze dietetyka warto przy tym kierować się posiadanym przez niego doświadczeniem oraz wiedzą, nie natomiast jedynie popularnością oraz ceną usługi.