7 sposobów na dodanie sobie energii

energiaPiękna pogoda za oknem, roślinność rozkwita, ptaki śpiewają, a Tobie ciągle brakuje energii? Przestawienie się na tryb wiosenno-letni, po zimnych miesiącach, nie jest dla naszego organizmu takie proste, zwłaszcza jeśli ocieplenie następuje nagle. Jest jednak kilka sposobów na dodanie sobie energii i pobudzenie naszego organizmu do życia na pełniejszych obrotach.

1.    Nie zapominaj o wodzie

Pierwszym objawem odwodnienia jest często zmęczenie, osłabienie i senność. Jeśli ciężko ci ruszyć się z fotela, zanim utniesz sobie kolejną drzemkę, wypij 1-2 szklanki wody. Trzeba też pamiętać o regularnym nawadnianiu, powinniśmy wypijać 1,5-2l płynów dziennie, małymi porcjami w ciągu dnia. Nie przepadasz za wodą? Dodaj do niej pomarańczę, imbir, truskawki, miętę, bazylię czy cytrynę – taki pyszny napój jeszcze bardziej cię doładuje.

2.    Korzystaj ze słońca

To naturalny „dopalacz”, który szybko poprawia nam nastrój i dodaje energii. Promienie słoneczne stymulują wydzielanie w mózgu serotoniny i dopaminy, które powodują lepsze samopoczucie i napędzają organizm do działania. Pamiętajmy oczywiście o rozsądku. Nadmierne korzystanie ze słońca może być niekorzystne dla naszego organizmu, zwłaszcza dla skóry, dlatego nie można zapominać o kremach z filtrem i unikaniu słońca w godzinach, kiedy operuje najsilniej.

3.    Zadbaj o regularną aktywność fizyczną

Aktywność fizyczna przynosi bardzo wiele korzyści naszemu organizmowi. Działa wzmacniająco, wspiera system odpornościowy, dodaje siły, energii, a dzięki wydzielaniu endorfin, nazywanych hormonami szczęścia, błyskawicznie poprawia nasze samopoczucie. Najkorzystniejsze działanie ma aktywność prowadzona regularnie oraz taka, która przynosi nam najwięcej radości.

4.    Zmień dietę

Po okresie zimowym, kiedy nie mieliśmy zbyt dużego wyboru świeżych, sezonowych owoców i warzyw, nasz organizm może być osłabiony i możemy mieć niedobory witamin i składników mineralnych. Warto zwrócić teraz szczególną uwagę na dietę. Wprowadźmy do niej więcej warzyw i owoców, chudego nabiału, produktów pełnoziarnistych, warzyw strączkowych, orzechów, pestek i ryb. To z pewnością nas wzmocni, doda sił i energii.

5.    Zrób coś dla siebie

Żeby odzyskać siły i pokonać zmęczenie, potrzebujemy czasami chwili wytchnienia. Zatrzymajmy się na chwilę w codziennym pędzie i zróbmy coś tylko dla siebie. Możemy iść na spacer, poczytać książkę, iść do fryzjera lub kosmetyczki lub po prostu pobyć w samotności. Ważne, aby było to coś, co sprawia nam przyjemność. Wypoczęty umysł to wypoczęte ciało i więcej energii na kolejne dni.

6.    Zerwij z rutyną

Na co dzień nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele jest w naszym życiu rutyny. Poranne i wieczorne rytuały, droga do pracy, odwiedzane sklepy, trasa spaceru. Umysł przyzwyczaja się do nich i bardzo wygodnie jest mu ciągle je powielać. Warto jednak od czasu do czasu go ożywić i zmienić na chwilę nasze zwyczaje. Zmieńmy drogę do pracy lub wypijmy poranną kawę przed prysznicem, to pobudzi pracę mózgu i sprawi, że będziemy bardziej ożywieni.

7.    Skontroluj stan zdrowia

Jeśli mimo wprowadzonych zmian, nasze samopoczucie się nie poprawia, wciąż jesteśmy zmęczeni i najchętniej przespalibyśmy pół dnia, warto wybrać się do lekarza i zrobić podstawowe badania. Niektóre schorzenia (np. choroby tarczycy, anemia) mogą dawać podobne objawy, a im szybciej wdrożymy odpowiednie leczenie, tym szybciej z pełną energią wkroczymy w wiosenne klimaty.

 

Ewa Zawidzka

dietetyk w Poradni Dietetycznej Magia Zdrowia

Oceń artykuł:
( 1 Głos )
Masz pytanie?
Napisz do nas: Kontakt

Przeczytałeś? Skomentuj!


Kod antyspamowy
Odśwież

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Więcej informacji o plikach cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.