Zdrowe żywienie

Oceń artykuł:
( 1 Głos )

Acerola wzmacnia odporność organizmuWszyscy wiemy, że od odporności organizmu zależy zdolność zwalczania różnorodnych infekcji. Osoby posiadające dużą odporność rzadko chorują, a jeżeli już, to infekcje mają przebieg bardzo łagodny.

Więcej…
Oceń artykuł:
( 1 Głos )

dieta na serceJedzenie to nie tylko przyjemność, ale także fundament i podstawa dobrego funkcjonowania organizmu. Komponując menu na kolejny dzień nie powinniśmy zapominać, jak wiele możemy zrobić dla swojego organizmu wspomagając go odpowiednią dietą. Jednym z najważniejszych organów, o który warto zadbać, jest serce. Kulinarną receptę na zdrowie i siłę tego mięśnia przedstawia Katarzyna Zadka – dietetyk, ekspert programu „Żyj smacznie i zdrowo”.

Więcej…
Oceń artykuł:
( 3 Głosów )

ksylitol właściwościKsylitol, nazywany również cukrem brzozowym, stanowi świetną alternatywę dla zwyczajnego białego cukru. Zaleca się jego spożywanie przede wszystkim osobom walczącym z otyłością, jak również chorym na cukrzycę. Jego główną zaletą jest to, że bardzo powoli podnosi poziom cukru we krwi. Ma bardzo zbliżony smak do cukru tradycyjnego, z leciutkim miętowym posmakiem. Z powodzeniem można słodzić nim nie tylko gorące napoje ale również dodawać do słodkich deserów.

Więcej…
Oceń artykuł:
( 1 Głos )

pączki pieczoneJuż jutro najsłodszy dzień w roku – Tłusty Czwartek, czyli święto prawdziwych łasuchów. Jak się powinno je uczcić? Oczywiście jedząc pączki. Niestety nie wszyscy mogą sobie pozwolić na rozpustę – czy to ze względów zdrowotnych czy dietetycznych odmawiają sobie tego pączkowego szaleństwa, które ogarnia nas w ostatni czwartek karnawału. To dla nich, a także dla tych, którzy dbają o zbilansowaną dietę, mamy prawdziwy hit – optymalny pączek – lekki, pieczony, a nie smażony w głębokim tłuszczu. Przez to jego wartość kaloryczna jest obniżona, ale też posiada blisko dwa razy mniej złych nasyconych kwasów tłuszczowych i prawie trzy razy więcej dobrych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, niż w pączku tradycyjnym.

Więcej…
Oceń artykuł:
( 1 Głos )

dieta dashOkreślenie „dieta” zazwyczaj nie ma dla nas pozytywnego wydźwięku. Kojarzy nam się z reguły z nieprzyjemnymi ograniczeniami i restrykcyjnym przestrzeganiem konkretnego planu żywieniowego. Jednak dieta DASH jest całkiem rewolucyjnym programem odżywiania, który pomaga obniżyć ciśnienie tętnicze krwi, a jednocześnie nie wymaga wykreślania z jadłospisu całej gamy produktów. Jadłospisy bazujące na diecie DASH są różnorodne i pełnowartościowe, tak więc wprowadzanie nowego modelu odżywiania będzie przyjemnością.

Więcej…
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Więcej informacji o plikach cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.