Zdrowe żywienie

Oceń artykuł:
( 3 Głosów )

ksylitol właściwościKsylitol, nazywany również cukrem brzozowym, stanowi świetną alternatywę dla zwyczajnego białego cukru. Zaleca się jego spożywanie przede wszystkim osobom walczącym z otyłością, jak również chorym na cukrzycę. Jego główną zaletą jest to, że bardzo powoli podnosi poziom cukru we krwi. Ma bardzo zbliżony smak do cukru tradycyjnego, z leciutkim miętowym posmakiem. Z powodzeniem można słodzić nim nie tylko gorące napoje ale również dodawać do słodkich deserów.

Więcej…
Oceń artykuł:
( 1 Głos )

pączki pieczoneJuż jutro najsłodszy dzień w roku – Tłusty Czwartek, czyli święto prawdziwych łasuchów. Jak się powinno je uczcić? Oczywiście jedząc pączki. Niestety nie wszyscy mogą sobie pozwolić na rozpustę – czy to ze względów zdrowotnych czy dietetycznych odmawiają sobie tego pączkowego szaleństwa, które ogarnia nas w ostatni czwartek karnawału. To dla nich, a także dla tych, którzy dbają o zbilansowaną dietę, mamy prawdziwy hit – optymalny pączek – lekki, pieczony, a nie smażony w głębokim tłuszczu. Przez to jego wartość kaloryczna jest obniżona, ale też posiada blisko dwa razy mniej złych nasyconych kwasów tłuszczowych i prawie trzy razy więcej dobrych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, niż w pączku tradycyjnym.

Więcej…
Oceń artykuł:
( 1 Głos )

dieta dashOkreślenie „dieta” zazwyczaj nie ma dla nas pozytywnego wydźwięku. Kojarzy nam się z reguły z nieprzyjemnymi ograniczeniami i restrykcyjnym przestrzeganiem konkretnego planu żywieniowego. Jednak dieta DASH jest całkiem rewolucyjnym programem odżywiania, który pomaga obniżyć ciśnienie tętnicze krwi, a jednocześnie nie wymaga wykreślania z jadłospisu całej gamy produktów. Jadłospisy bazujące na diecie DASH są różnorodne i pełnowartościowe, tak więc wprowadzanie nowego modelu odżywiania będzie przyjemnością.

Więcej…
Oceń artykuł:
( 1 Głos )

błonnik właściwościZ każdej strony bombardowani reklamami o fast foodach i potrawach, które możemy szybko, sprawnie i praktycznie bez wysiłku przygotować, zatracamy często w sobie jakąkolwiek chęć samodzielnego gotowania. Szybko zamawiamy wybrany posiłek, spożywamy go popijając równie szkodliwym dla organizmu napojem gazowanym i czujemy się pełni tylko przez chwilę, ponieważ w rzeczywistości nie dostarczamy sobie niezbędnych składników odżywczych. W następstwie odczuwamy nieprzyjemne dolegliwości, które odbierają radość życia, siłę i chęć do aktywnego spędzania czasu. Żeby pożegnać uczucie ciężkości po posiłku i powitać nową energię, należy zmienić codzienne menu. Nasze potrawy powinny być pełne witamin i składników mineralnych, a także błonnika, który jest niezbędnym elementem zdrowej diety.

Więcej…
Oceń artykuł:
( 2 Głosów )

postanowienia zdrowieMałe kroki mogą prowadzić do wielkich wyników. Realizacja drobnych postanowień potrafi zmienić nasz tryb życia na zdrowszy. Refleksje na temat zmiany nawyków żywieniowych, aktywności fizycznej czy rezygnacji z używek nachodzą nas szczególnie na przełomie roku. To czas kiedy robimy podsumowanie swojego życia i otwieramy się na zmiany. Nadszedł więc czas na postanowienia noworoczne.

Więcej…
Oceń artykuł:
( 1 Głos )

przyprawy rozgrzewająceIm chłodniej robi się za oknem, tym chętniej sięgamy po gorące, aromatyczne napoje. Sama gorąca herbata czy kawa to jednak nie wszystko. Jeśli chcemy jeszcze bardziej rozgrzać nasz organizm, doładujmy naszą dietę rozgrzewającymi, korzennymi przyprawami. Nie tylko podniosą temperaturę, ale pomogą również w odchudzaniu i wzmocnią organizm, wspomagając w walce z wirusami.

Więcej…
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Więcej informacji o plikach cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.