Zdrowe żywienie

Oceń artykuł:
( 1 Głos )

dieta senioraJednym ze sposobów na utrzymanie wysokiej formy oraz dobrej kondycji seniorów jest m. in. stosowanie się do zasad odpowiednio opracowanej diety. Oto zbiór kilku najważniejszych zaleceń żywieniowych zaktualizowanych przez Instytut Żywności i Żywienia w 2017 roku, którymi powinny kierować się osoby starsze w trosce o swoje zdrowie.

Więcej…
Oceń artykuł:
( 1 Głos )

Acerola wzmacnia odporność organizmuWszyscy wiemy, że od odporności organizmu zależy zdolność zwalczania różnorodnych infekcji. Osoby posiadające dużą odporność rzadko chorują, a jeżeli już, to infekcje mają przebieg bardzo łagodny.

Więcej…
Oceń artykuł:
( 1 Głos )

dieta na serceJedzenie to nie tylko przyjemność, ale także fundament i podstawa dobrego funkcjonowania organizmu. Komponując menu na kolejny dzień nie powinniśmy zapominać, jak wiele możemy zrobić dla swojego organizmu wspomagając go odpowiednią dietą. Jednym z najważniejszych organów, o który warto zadbać, jest serce. Kulinarną receptę na zdrowie i siłę tego mięśnia przedstawia Katarzyna Zadka – dietetyk, ekspert programu „Żyj smacznie i zdrowo”.

Więcej…
Oceń artykuł:
( 3 Głosów )

ksylitol właściwościKsylitol, nazywany również cukrem brzozowym, stanowi świetną alternatywę dla zwyczajnego białego cukru. Zaleca się jego spożywanie przede wszystkim osobom walczącym z otyłością, jak również chorym na cukrzycę. Jego główną zaletą jest to, że bardzo powoli podnosi poziom cukru we krwi. Ma bardzo zbliżony smak do cukru tradycyjnego, z leciutkim miętowym posmakiem. Z powodzeniem można słodzić nim nie tylko gorące napoje ale również dodawać do słodkich deserów.

Więcej…
Oceń artykuł:
( 1 Głos )

pączki pieczoneJuż jutro najsłodszy dzień w roku – Tłusty Czwartek, czyli święto prawdziwych łasuchów. Jak się powinno je uczcić? Oczywiście jedząc pączki. Niestety nie wszyscy mogą sobie pozwolić na rozpustę – czy to ze względów zdrowotnych czy dietetycznych odmawiają sobie tego pączkowego szaleństwa, które ogarnia nas w ostatni czwartek karnawału. To dla nich, a także dla tych, którzy dbają o zbilansowaną dietę, mamy prawdziwy hit – optymalny pączek – lekki, pieczony, a nie smażony w głębokim tłuszczu. Przez to jego wartość kaloryczna jest obniżona, ale też posiada blisko dwa razy mniej złych nasyconych kwasów tłuszczowych i prawie trzy razy więcej dobrych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, niż w pączku tradycyjnym.

Więcej…
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Więcej informacji o plikach cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.